Космические войны. Вооружение США, России и КитаяСюжет

Мировые державы разрабатывают оружие для сражений в космосе.

Пока одни говорят, что третья мировая война уже началась и идет она в киберпространстве, другие ожидают ее в космосе.

Накануне в Пентагоне заявили о необходимости готовиться к космической войне, поскольку «космос больше не является благоприятной средой».

«Мы сейчас — не в состоянии космической войны. Но я не думаю, что текущее состояние точно можно назвать миром», — сказал замначальника Стратегического командования США Чарльз Ричард.

О необходимости развития боевых и оборонительных систем говорят не только в Америке, но и в России, и Китае. При этом эксперты говорят, что они значительно преуспели в этом деле.

Корреспондент.net решил разобраться, как Вашингтон, Пекин и Москва готовятся к «звездным» войнам.

Америка

В космической доктрине США 2010 года говорится, что Америка должна «разработать средства, планы и сценарии для сдерживания, защиты от и, если будет необходимо, отражения попыток навредить или атаковать космические системы США и их союзников». В осуществлении контроля в космосе выделяются наступательный и оборонительный подходы.

США уже несколько лет разрабатывают космический беспилотник X-37B. Он находится на орбите Земли с мая прошлого года. В Пентагоне говорят, что он прошел еще не все испытания.

Какие именно задачи выполняет X-37B на орбите в настоящее время, не известно. По неподтвержденным данным, в перспективе такие беспилотники будут использоваться для разведки, доставки на орбиту новых спутников и снятия с нее старых.

X-37B имеет в длину 8,8 метра и размах крыла — 4,5 метра. Взлетная масса беспилотника, который способен после возвращения с орбиты совершать посадку в самолетном режиме, составляет около пяти тонн.

Кроме того, у Америки есть Национальная противоракетная оборона, которая представляет собой комплекс радиолокационных станций, спутников слежения, пусковых установок и станций наведения ракет-перехватчиков, направленных на уничтожение ракет не только в атмосфере, но и в космосе.

Россия считает, что американская ПРО ей угрожает особенно после развертывания систем в Восточной Европе.

GMBD

Американская ПРО состоит из таких систем, как Ground-Based Midcourse Defense, уничтожающий баллистические ракеты, корабельная система Aiges, мобильный противоракетный комплекс THAAD, зенитно-ракетный комплекс MIM-104 Patriot, спутниковая группировка SBIRS.

В начале прошлого года глава Стратегического командования США Сесил Хейни рассказал, что Америка работает над созданием некоторых новых систем, как на низкой околоземной орбите, так и на геостационарной. Чтобы расширить наши возможности по слежению за объектами на низкой околоземной орбите, осуществляет программу Space Fence в увязе с другими программами космического слежения.

«Чтобы еще больше расширить осведомленность о ситуации в космосе, мы переводим радиолокационную станцию С-диапазона в Австралию. Это позволит внимательнее наблюдать за низкой околоземной орбитой в южных широтах. Важным достижением в наблюдении за геостационарной орбитой стало заявление о начальной готовности к реализации Программы осведомленности о ситуации в космосе на геостационарной орбите, которая обеспечит нам ситуативную информированность на удалении 35 000 километров», — рассказал Хейни.

Он отметил, что в будущих инициативах необходимо предусматривать меры живучести и отказоустойчивости.

США уже давно обеспокоены усиливающейся гонкой вооружений в космосе, однако в срочном порядке Пентагон начал действовать лишь после того, как китайцы в 2013 году осуществили пуск своей ракеты в космос.

В 2015 году была запущена новая инициатива по противодействию возникающим серьезным угрозам, носящая название Space Mission Force.

Россия

В военной доктрине России говорится, что космос является важнейшим компонентом оборонной стратегии. Москва также заявляет, что ее вооруженные силы обладают противоспутниковым оружием и использует средства радиоэлектронного подавления спутников.

В марте 2015 года Россия запустила с космодрома Плесецк три спутника, которые вызывают у американцев некоторые подозрения, в частности, что они могут быть «смертниками», предназначенными для уничтожения других космических объектов.

В пользу этого говорит то, что Россия не объявляла предварительно об их запуске, как это принято делать. Вдобавок они, фактически, «пляшут» по орбите. Один из них, возможно, даже целенаправленно сталкивался с другим объектом.

Космические войны. Вооружение США, России и КитаяСюжет

«Такой спутник можно снабдить лазером или нагрузить взрывчаткой. Приблизившись к военному спутнику, он теоретически может его повредить», — заявил Quartz историк космической отрасли и журналист Анатолий Зак.

Считается, что в настоящее время у России на орбите находятся около 80 спутников военного и двойного предназначения. Она также обладает возможностями по обнаружению американских спутников-шпионов.

Также Россия владеет современной техникой слежения, представляя угрозу для безопасности предположительно невидимых американских спутников-шпионов. Алтайский оптико-лазерный центр утверждает, что может отслеживать на 40 процентов больше объектов, чем в официальных американских базах данных.

В сентябре прошлого года, источник ТАСС в оборонно-промышленном комплексе сообщил, что Россия ведет работы над самолетом, известным под индексом А-60, оснащенным лазерным вооружением нового поколения. Однако сейчас статус этого проекта непонятен.

Россия планирует создать группировку РЛС загоризонтного обнаружения Контейнер и Подсолнух по периметру всей границы. Это позволит обнаруживать и сопровождать крылатые ракеты, самолеты и корабли с ядерным оружием на дальности 1500-2000 км от российской территории.

Космические войны. Вооружение США, России и КитаяСюжет

Приоритетному контролю этих систем подлежат взлеты самолетов с крылатыми ракетами с авиабаз стран НАТО, морские носители ядерного оружия и авианосные ударные группировки.

В ближайшем будущем ожидается развертывание нескольких РЛС ЗГО типа Контейнер (в различных модификациях) на Дальнем Востоке, в Сибири и на Балтике, а также РЛС ЗГО Подсолнух на Кольском полуострове, в Севастополе и в Балтийске Калининградской области.

Китай

Китай, как и Россия, обладает современными средствами «направленной энергии», которые можно применять для слежения за спутниками и их ослепления.

Подобно России, Китай демонстрирует способность выполнять сложные маневры в космосе, говорили в Пентагоне.

В ноябре прошлого года Китай провел шестые испытания гиперзвукового планирующего ударного летательного аппарата.

СМИ также сообщают о противоспутниковом аппарате китайского производства. Есть также мнение, что Китай испытал такое оружие уже в 2007 году, когда в космосе образовалось более трех тысяч обломков после уничтожения вышедшего из строя спутника.

Более 80 процентов этого мусора на протяжении многих десятилетий будет мешать полетам на наиболее часто используемом участке космоса.

Космические войны. Вооружение США, России и КитаяСюжет

Но Пентагон по-настоящему встревожился в 2013 году, когда Китай вывел свою ракету на гораздо более высокую орбиту, находящуюся на удалении 35 тысяч километров, — как раз туда, где Соединенные Штаты размещают свои самые важные и секретные военные спутники, выполняющие самые разные задачи, от точного наведения бомб до ведения разведки против противника.

Также в последние несколько лет многие китайские университеты и научно-исследовательские институты активно занимаются развитием миниатюрных спутников.

Космическая сверхдержава. Как Китай догнал Америку

1. I simply want to tell you that I’m beginner to weblog and really liked your page. More than likely I’m likely to bookmark your blog . You certainly come with remarkable well written articles. With thanks for revealing your webpage.

2. “I simply had to appreciate you all over again. I am not sure the things that I would’ve accomplished in the absence of the type of points contributed by you concerning this concern. It had been the fearsome case for me personally, but coming across the professional form you resolved the issue made me to weep over happiness. I will be happier for the work and thus pray you know what a great job that you’re getting into educating most people thru your webpage. I am certain you’ve never got to know any of us.”

3. I started creating templates, but I don’t know how to make demos in my Joomla website, for my visitors to test them..

4. You actually make it seem so easy together with your presentation however I find this topic to be actually one thing that I believe I might by no means understand. It kind of feels too complicated and very extensive for me. I am having a look ahead on your next submit, I will attempt to get the hold of it!

5. I’m just looking for place to start up a blog with a friend where we talk sports in Chicago as well as other things going on nationwide….just for fun. Any suggestions on sites would be great. Thanks..

6. I just want to tell you that I am just newbie to blogs and truly savored you’re web site. More than likely I’m planning to bookmark your blog post . You surely come with tremendous articles and reviews. Thanks for sharing your blog site.

7. It happens with out my knowledge. This leads me to lose my bookmarks, settings and is such a nuisance. How do I stop FireFox from losing my settings and bookmarks? Thank you..

8. I carry on listening to the news update lecture about getting free online grant applications so I have been looking around for the best site to get one. Could you advise me please, where could i get some?

9. I have just spent the last few months creating a blogging website from scratch and i am launching on Monday. I was just wondering if anyone knew some free ways to get it noticed on google or through fan pages or something, other cheap options would be great too thanks..

10. I simply want to say I’m newbie to blogging and certainly enjoyed your blog. Likely I’m likely to bookmark your website . You definitely come with good stories. Thanks for sharing your web site.

11. Wow, incredible blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your web site is wonderful, as well as the content!

12. magnificent put up, very informative. I’m wondering why the other specialists of this sector don’t notice this. You should continue your writing. I am sure, you have a great readers’ base already!

13. I have been absent for a while, but now I remember why I used to love this web site. Thank you, I will try and check back more frequently. How frequently you update your site?

14. I am 15 and I want to start a fashion blog. What should I call it? Also, please tell me any tips you have for getting started and what I could do on it or how to do it..

15. i require some ideas for a blog. i already do rhymes and also studies on it however i wan na talk about something.

16. Do you have a blog? I have a poetry blog. =-RRB- If so, what’s your link so I can inspect it out and follow you. =-RRB-. I already have one started. =-RRB-.

17. hello, just wanted to tell you that your rss on your site is messed up. I was wanting to add it to my list of feeds but it couldn’t work. I had a similar problem on my blog, it couldn’t work a week and then all of a sudden it just worked! I think these issues fix thereself sometimes, lol. but I thought to inform you. Take care!.

18. I’m not sure where you’re getting your info, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for magnificent info I was looking for this information for my mission.

19. It appears there are sites as well as blogs committed to many tasks, such tv, songs, lives of stars, etc. However I actually can not locate web sites and also blog sites dedicated to analysis, regrettably an afterthought when it concerns leisure activities … Anybody recognize some truly popular and excellent ones? Classic as well as existing literary works are both trendy with me, since I check out both … Many thanks so much! =o-RRB-.

20. Given that the MSM is absolutely manipulated, what blogs/websites have you found that provide you info that the MSM disregards?.

21. I keep numerous blog sites & online forums and also permit people to create their talk about them. I examine routinely as well as get rid of any type of promise words, and so on. I also ask commentors not to leave any type of defamatory terms on the blogs/forums. Nonetheless, that stated, am i still legally in charge of the material on my blog/forums if they create a derogatory comment or abusive comments?. Lots of many thanks.

22. I’m trying to find out what the most prominent blog sites are when it comes to information as well as views as well as cellular phone stuff.

23. Do you have a spam problem on this blog; I also am a
    blogger, and I was wondering your situation; many
    of us have developed some nice procedures and we are looking to swap strategies with others, why not shoot me an e-mail if interested.

24. With havin so much content do you ever run into any problems of plagorism or
    copyright violation? My blog has a lot of completely unique content I’ve either authored myself or outsourced but it seems a lot of it
    is popping it up all over the web without my permission. Do you
    know any ways to help reduce content from being ripped off?
    I’d certainly appreciate it.

25. What’s up, the whole thing is going well here and
    ofcourse every one is sharing information, that’s in fact
    excellent, keep up writing.

26. continuously i used to read smaller articles or reviews which as well clear their motive, and that is also happening with this post
    which I am reading at this time.

27. First off I would like to say fantastic blog! I had a quick question in which I’d like to ask if
    you do not mind. I was interested to know how you center yourself and clear
    your mind prior to writing. I have had a tough time clearing my thoughts in getting my thoughts out.
    I truly do enjoy writing but it just seems like the first 10 to 15
    minutes are usually lost just trying to figure out how to begin. Any suggestions or hints?

28. If some one wishes expert view about blogging and site-building
    after that i propose him/her to go to see this web site, Keep up the fastidious
    work.

29. I was suggested this web site by my cousin. I am not
    sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my problem.

You are wonderful! Thanks!

30. I have actually come across blog sites and sort of know what they are. My concern is what do you compose on a blog site, like stuff thats on your mind or just whatever? And also what web sites can i logon to to start blogs?.

31. I’m impressed, I must say. Seldom do I come across a blog that’s both equally
    educative and amusing, and let me tell you, you have hit the nail on the
    head. The issue is something too few men and women are speaking intelligently about.
    I’m very happy that I found this during my search for something relating to this.

32. How much blog site website traffic will influence to my blog site if I convert my blog name with various domain?

33. hey there and thank you for your info – I have certainly
    picked up anything new from right here. I did however expertise a few technical points using this site, as I experienced to reload the site a lot of times previous to I could get it to load correctly.
    I had been wondering if your web host is OK? Not that I am complaining, but sluggish loading instances times will
    sometimes affect your placement in google and can damage your high quality
    score if advertising and marketing with Adwords. Well
    I am adding this RSS to my email and can look out for much more of your respective intriguing content.
    Make sure you update this again very soon.

34. I do trust all the concepts you’ve offered to your post.
    They’re very convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are too short for novices.
    May just you please extend them a bit from subsequent time?
    Thanks for the post.

35. This is the perfect webpage for anyone who really wants
    to understand this topic. You understand so much its almost hard to argue with
    you (not that I actually will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject that’s been written about for years.

Wonderful stuff, just wonderful!

36. Hello, i think that i saw you visited my site so i got here to return the choose?.I’m trying to find things to improve my web site!I assume its good enough to
    make use of a few of your ideas!!

37. Excellent article. Keep writing such kind of info on your blog.
    Im really impressed by it.
    Hello there, You have performed an incredible job.
    I’ll definitely digg it and in my opinion suggest to my friends.
    I’m confident they’ll be benefited from this website.

38. May I simply just say what a comfort to find someone
    who really knows what they’re talking about on the internet.
    You certainly know how to bring a problem to light and make it important.
    More people ought to look at this and understand this side of your story.
    It’s surprising you aren’t more popular since you most certainly have the gift.

39. I am altering organizing firms as well as wish to relocate my WordPress Blogs over. Does any person recognize of a simple way to accomplish this?.

40. I am new to blog site registrations and also I am trying to find a simple reader that behaves and also organized that lets me view my blogs from my homepage or has a little scrollbox that is always up on the side of the computer display. I began to utilize bloglines however it is actually messy with all the blog site names lined up on the side. Thanks a whole lot!.

41. If some one wishes expert view concerning blogging after that i recommend him/her to visit this website, Keep up the pleasant work.

42. Today, I went to the beach front with my kids. I found a sea
    shell and gave it to my 4 year old daughter and said «You can hear the ocean if you put this to your ear.» She put the shell
    to her ear and screamed. There was a hermit crab inside
    and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this
    is totally off topic but I had to tell someone!

43. What’s Taking place i’m new to this, I stumbled upon this I have discovered It positively helpful and it has aided me out
    loads. I am hoping to contribute & help other users like its aided me.
    Great job.

44. You actually make it seem so easy with your presentation but I
    find this matter to be really something that I
    think I would never understand. It seems too complex and extremely broad for me.
    I’m looking forward for your next post, I’ll try to get the
    hang of it!

45. After I originally commented I appear to have clicked the
    -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment
    is added I receive 4 emails with the same comment.

There has to be an easy method you can remove me from that
    service? Cheers!

46. Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement
    account it. Look advanced to more added agreeable from you!

By the way, how could we communicate?

47. I’m impressed, I must say. Actually rarely must i encounter a blog that’s both educative and entertaining, and without a doubt, you could have hit the nail around the head. Your notion is outstanding; the catch is an element that insufficient folks are speaking intelligently about. We are very happy i always came across this inside my search for something about it.

48. Fine way of telling, and fastidious piece of writing to obtain data regarding my presentation topic, which i am going to deliver in university.

49. I am really happy to read this website posts which includes plenty
    of helpful facts, thanks for providing these kinds of statistics.

50. Having read this I believed it was very informative.
    I appreciate you spending some time and effort to put this content together.
    I once again find myself spending a lot of time both
    reading and leaving comments. But so what, it was still worth it!

51. Hey, I think your site might be having browser compatibility issues.

When I look at your blog in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some
    overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, superb blog!

52. Howdy very nice website!! Guy .. Beautiful ..

Superb .. I’ll bookmark your web site and take the feeds additionally?
    I am glad to seek out a lot of useful info right here in the post, we want develop extra techniques on this
    regard, thanks for sharing. . . . . .

53. Hey I am so grateful I found your website,
    I really found you by mistake, while I was searching on Google
    for something else, Anyhow I am here now and would just like to say cheers
    for a marvelous post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I
    don’t have time to read through it all at the moment but I have bookmarked it and also added your RSS feeds, so when I
    have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the fantastic b.

54. First of all I want to say wonderful blog! I had a quick question in which I’d like to ask if you don’t mind.
    I was interested to find out how you center yourself and clear your mind prior to writing.

I’ve had a hard time clearing my mind in getting my thoughts out there.
    I do enjoy writing but it just seems like the first
    10 to 15 minutes are generally lost just trying to figure
    out how to begin. Any ideas or tips? Kudos!

55. It’s really very difficult in this busy life
    to listen news on Television, so I simply use world wide web for that reason, and
    obtain the most up-to-date news.

56. Spot on with this write-up, I actually believe this amazing
    site needs a great deal more attention. I’ll probably
    be returning to see more, thanks for the advice!

57. I’m really enjoying the design and layout of your website.
    It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable
    for me to come here and visit more often. Did you hire out a
    developer to create your theme? Excellent work!

58. I have actually been a yahoo customers for some years now. I am only beginning to take advantage of the devices which they supply, one of which being post. I have created a blog site and would love to understand if my article are being seen by others. Otherwise then does any person recognize just how I get my blogs posts review.

59. If you would like to obtain much from this post then you have
    to apply such strategies to your won web site.

60. Its such as you learn my mind! You seem to know so much approximately this, like
    you wrote the e-book in it or something. I feel that
    you could do with some % to force the message house a bit, but instead of
    that, that is great blog. A fantastic read. I will definitely be back.

61. When I initially commented I clicked the «Notify me when new comments are added» checkbox and now each time a comment
    is added I get four emails with the same
    comment. Is there any way you can remove people from that service?
    Thanks a lot!

62. An impressive share, I given this onto a colleague who was simply performing a small analysis during this. And hubby in truth bought me breakfast simply because I discovered it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for that treat! But yeah Thnkx for spending time go over this, I find myself strongly about this and really like reading regarding this topic. If possible, as you grow expertise, does one mind updating your blog post with a lot more details? It is actually extremely useful for me. Massive thumb up due to this writing!

63. Simply obtained a Blog writer account, it functions great, but exactly how do I discover various customers blogs I like with search. I bear in mind there is a method, yet I am not seeing it currently. Many thanks for your assistance.

64. Thanks for finally writing about >Космические войны.
    Вооружение США, России и КитаяСюжет | Компьютерная
    жизнь: Hi-Tech новости <Liked it!

65. Definitely believe that which you said. Your favorite reason appeared to be on the internet the simplest thing to be aware of.
    I say to you, I definitely get irked while people consider worries
    that they plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people could take
    a signal. Will probably be back to get more.
    Thanks

66. My relatives every time say that I am wasting my
    time here at web, but I know I am getting experience all the time
    by reading thes good content.

67. Heya i am for the primary time here. I came across this board and I in finding It
    really useful & it helped me out much. I’m hoping to provide one
    thing back and aid others like you aided me.

68. I am really impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog.
    Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either
    way keep up the excellent quality writing, it’s rare
    to see a great blog like this one today.

69. I am really glad to glance at this website posts which
    contains plenty of useful information, thanks for providing such statistics.

70. Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to more added agreeable from you! However, how
    can we communicate?

71. Thanks a bunch for sharing this with all folks you actually recognise what you’re
    talking approximately! Bookmarked. Please also visit
    my site =). We could have a link exchange contract between us

72. I used to be suggested this web site through my cousin. I’m not sure whether or not this submit is
    written through him as nobody else recognize such specified approximately my problem.

You are incredible! Thank you!

73. My partner and I stumbled over here from a different
    website and thought I might check things out. I like what I
    see so now i am following you. Look forward to going over your web page repeatedly.

74. Good post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon on a
    daily basis. It will always be helpful to read through articles
    from other writers and practice a little something from their
    web sites.

75. On my good friend’s blogs they have actually added me on their blog site rolls, but mine always rests at the bottom of the listing and also does not list when I upload like it provides for others. Is this a setting that I need to transform or is this a choice that they have made?.

76. Good day! I know this is kind of off topic but I was wondering if you knew where I could
    locate a captcha plugin for my comment form?

I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems finding one?
    Thanks a lot!

77. I am about to begin a blog. Together with lots of various other hopeful’s, I want to eventually earn money off it. I observed a great deal of websites do not allow you to generate income of google advertisement feeling and also points like that. What are some sites I can begin my blog on that particular will allow this since it appears to be the most profitable way to make money off a blog site?.

78. Hello to every body, it’s my first pay a visit of this webpage;
    this blog contains amazing and genuinely good stuff in favor of visitors.

79. Hiya! Quick question that’s totally off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly?
    My site looks weird when browsing from my iphone4. I’m
    trying to find a theme or plugin that might be able
    to correct this problem. If you have any recommendations, please share.
    Appreciate it!

80. It is the right blog for any person who wants to discover more about this particular topic. You know so much its almost complicated to argue with you (not that I truly would likely want??aHa). You definitely put a brand new spin over a topic that’s been discussed consistently. Great stuff, just good!

81. I have been browsing online greater than three hours these
    days, but I never found any attention-grabbing article like yours.
    It’s lovely value enough for me. In my view,
    if all website owners and bloggers made good content as you probably
    did, the internet can be a lot more useful than ever before.

82. Greetings from Ohio! I’m bored to death at work so I decided to check out
    your website on my iphone during lunch break.
    I enjoy the info you provide here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m shocked at how quick your blog loaded on my mobile ..
    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, wonderful blog!

83. I like the helpful info you provide in your articles.

I will bookmark your weblog and check again here frequently.
    I’m quite sure I will learn plenty of new stuff right here!
    Best of luck for the next!

84. First off I would like to say wonderful blog! I had a quick question that I’d like to ask if you do not mind.

I was curious to know how you center yourself and clear your thoughts before writing.

I’ve had trouble clearing my thoughts in getting my ideas
    out there. I truly do take pleasure in writing but it just seems
    like the first 10 to 15 minutes are wasted just trying to figure out how to begin. Any suggestions or tips?

Kudos!

85. Aw, this was a really nice post. In concept I wish to put in writing like this additionally – taking time and actual effort to make an excellent article… however what can I say… I procrastinate alot and not at all appear to get something done.

86. This is the right webpage for anyone who hopes to understand this topic.

You realize a whole lot its almost tough to argue with you (not that I personally
    would want to…HaHa). You definitely put a fresh spin on a subject
    which has been written about for a long time. Excellent stuff, just great!

87. Hello there! I know this is kinda off topic however , I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in trading links or maybe guest authoring
    a blog article or vice-versa? My site covers a lot of the same subjects
    as yours and I feel we could greatly benefit from each other.

If you happen to be interested feel free to
    send me an e-mail. I look forward to hearing from you!
    Fantastic blog by the way!

88. You are so awesome! I do not think I’ve truly
    read anything like this before. So good to find another person with genuine thoughts on this issue.
    Seriously.. thank you for starting this up.
    This web site is one thing that is required on the web, someone with some
    originality!

89. Every code I try either leaves a substantial space at the top of the web page, or at the bottom of the page. Its most definitely that code triggering it. I have actually attempted so many codes attempting to conceal the blog sites & extended network, however they all leave a white void either on top or near the bottom. Anybody obtained one that doesn’t cause the white void? Or how to get rid of the white void?.

90. I feel that is among the so much important info for me.
    And i’m glad studying your article. But want to remark on some basic issues,
    The site taste is perfect, the articles is in point of fact
    excellent : D. Just right activity, cheers

91. Superb site you have here but I was curious about if you knew of any community forums that cover the
    same topics discussed here? I’d really like to
    be a part of online community where I can get suggestions from other knowledgeable individuals that share the same interest.
    If you have any suggestions, please let me know.
    Appreciate it!

92. This blog is definitely rather handy since I’m at the moment creating an internet floral website – although I am only starting out therefore it’s really fairly small, nothing like this site. Can link to a few of the posts here as they are quite. Thanks much. Zoey Olsen

93. Hello just wanted to give you a quick heads up. The text in your post seem to be running off
    the screen in Opera. I’m not sure if this is a
    formatting issue or something to do with web browser compatibility but I figured
    I’d post to let you know. The style and design look great though!
    Hope you get the issue solved soon. Cheers

94. Exists a web site that makes it very easy to adhere to blogs and also podcasts? I don’t have an iPod, does that issue?.

95. Hello! This is my 1st comment here so I just wanted to give a
    quick shout out and tell you I really enjoy reading your blog posts.
    Can you recommend any other blogs/websites/forums that cover the same subjects?
    Thanks for your time!