Маленькое Солнце. Почему Юпитер так прекрасенСюжет

Газовый гигант со своими спутниками напоминает маленькую солнечную систему.

Недавно ученые выяснили, что Юпитер является не только самой большой, но и самой старой планетой в Солнечной системе.

По оценкам астрономов, Солнечная система появилась примерно 4,5 миллиарда лет назад. Планеты сформировались при вращении протопланетного диска, который окружал Солнце.

Твердое ядро Юпитера образовалось через один миллион лет после начала формирования Солнечной системы. Позже оно стало притягивать вещество, которое послужило газовой оболочкой Юпитера.

Юпитер можно смело назвать самой красивой планетой — причудливые узоры на его поверхности завораживают не хуже межзвездных туманностей.

Корреспондент.net решил вспомнить, чем еще прекрасен этот газовый гигант.

Мини-солнечная система

Юпитер — планета, которая больше всего похожа на Солнце. Это гигантский газовый шар, состоящий в основном из водорода и гелия, которому не хватило массы, чтобы зажечь термоядерные реакции внутри себя.

Кроме того, Юпитер с его многочисленными спутниками можно считать моделью Солнечной системы — почти звезда и вращающиеся вокруг нее планеты-спутники. Именно этим она представляет наибольший интерес для ученых.

Количество спутников Юпитера достигло 69. Их размеры варьируются от несколких десятков километров до больших галилеевых спутников, размер которых состовляет несколько тысяч километров.

Крупнейшая планета Солнечной системы имеет, в частности, крупнейшую луну — Ганимед, который по объему превосходит Меркурий — самую маленькую планету системы.

Галилеевы спутники были открыты Галилео Галилеем в 17 веке. Это больши тела уже со сформировавшимся внутренним строением. Спутники Юпитера по свойствам значительно отличаются друг от друга.

Большие спутники вращаются вокруг планеты на расстоянии от полумиллиона до двух миллионов километров.

Внутренний спутник Ио представляет собой наиболее активный вулканический спутник. Цвета этого тела говорят о том, что поверхность постоянно изменяется.

Спутни Юпитера Ио

Уникальное лавовое озеро на Ио

Спутники, которые идут дальше от планеты, покрыты льдом. Это Европа, Ганимед и Калисто. Недавние открытия показали, что эти спутники могут обладать подповерхностным океаном.

Новые знания изменили представления ученых о том, что называется обитаемость вселенной. До этих открытий считалось, что зарождени жизни возможно только на поверхности планет.

Именно поэтому спутники Юпитера находятся в фокусе современной науки.

Океан Европы, как показываеи моделирование, контактирует с каменистой поверхностью, а значит выбросы вулканической активности попадают в него, создавая таким образом первичный «бульон» для зарождения жизни.

Спутник Европа

У Ганимеда другая ситуация — его океан зажат между ледяными прослойками. Однако он интересен тем, что является единственным спутников Солнечной системы с магнитным полем.

Маленькое Солнце. Почему Юпитер так прекрасенСюжет

Четвертый из галилеевых спутников — Каллисто. Ученые называют его эталоном в Солнечной системе, потому что это наиболее старый спутник с наиболее древней поверхностью.

Фактически на нем, как на тестовой пластинке, отпечатались удары метеоритов, начиная с момента образования Солнечной системы, в то время как на других телах Солнечной системы все это было уже смазано, смыто, изменено геологическими процессами.

Спутник Каллисто

Другой аспект — это то, что Каллисто не является полностью дифференцированным телом, то есть внутри еще не произошло полного разделения тяжелых элементов, которые обычно падают вниз к ядру, таких элементов, как железо.

Эти спутники, так же как и вся система, погружены в огромную магнитосферу Юпитера.

Другие загадки Юпитера собраны в галерее:

1. I simply want to mention I am just beginner to blogging and truly loved this web-site. Most likely I’m going to bookmark your website . You really have tremendous article content. Regards for revealing your web-site.

2. Just how does one generate income from blog sites? Exactly how does one begin it or go about it? Is there a particular method to do it? Just exactly how does one make money from blog sites to begin with? Where does one start in this? Do you need to market as well as utilize your charge card? Are there any particular type of policies you have to adhere to? Do you need to set the blog up yourself or exist ones that assist you establish it up? Exactly how do you obtain marketers on your blog site? Are people restricted to the variety of blog sites online? Just how often do you earn money?. Many thanks for the aid!.

3. Everything is very open with a precise explanation of the issues.
    It was really informative. Your website is very useful.
    Thanks for sharing!

4. Heya i am for the primary time here. I found this board and I to find It truly useful & it helped me out a lot.
    I am hoping to present something again and help others such as
    you helped me.

5. I’ve been surfing on-line greater than three hours lately, but
    I never found any interesting article like yours.
    It’s lovely price enough for me. Personally,
    if all webmasters and bloggers made excellent content material as you did,
    the web shall be a lot more helpful than ever before.

6. Simply how does one generate income from blogs? Exactly how does one beginning it or deal with it? Is there a particular method to do it? Simply just how does one generate income from blogs to begin with? Where does one get going in this? Do you have to promote and use your credit card? Exist any kind of certain kinds of guidelines you have to comply with? Do you have to set the blog site up on your own or are there ones that aid you set up it up? Exactly how do you obtain advertisers on your blog site? Are people limited to the number of blogs online? How frequently do you make money?. Many thanks for the aid!.

7. Hi there, I discovered your website by way of Google at the same time as looking for a similar matter, your web site got here
    up, it seems good. I’ve bookmarked it in my
    google bookmarks.
    Hi there, simply was alert to your weblog through Google, and found that it’s really
    informative. I am going to be careful for brussels. I will appreciate in the event you proceed this in future.
    Lots of people might be benefited out of your writing.

Cheers!

8. That is very fascinating, You’re a very professional blogger.
    I’ve joined your feed and sit up for seeking extra
    of your magnificent post. Also, I’ve shared your website
    in my social networks

9. Hey I am so grateful I found your site, I really found you by
    mistake, while I was looking on Askjeeve for something else, Nonetheless
    I am here now and would just like to say thanks a lot for a marvelous post and a all
    round thrilling blog (I also love the theme/design),
    I don’t have time to go through it all at the moment but I have saved it and also
    included your RSS feeds, so when I have time I will be back
    to read much more, Please do keep up the fantastic b.

10. Hi! Would you mind if I share your blog with my zynga group?
    There’s a lot of folks that I think would really enjoy your content.
    Please let me know. Many thanks

11. I wanted to thank you for this great read!! I absolutely
    enjoyed every bit of it. I have got you book-marked to look at
    new stuff you post…

12. I have been surfing online more than three hours today, yet I never found any interesting
    article like yours. It’s pretty worth enough for me. In my opinion, if all web owners and bloggers made good content
    as you did, the internet will be a lot more useful than ever before.

13. Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote
    the book in it or something. I think that you could do with a few pics to drive the message
    home a little bit, but other than that, this is excellent blog.

An excellent read. I’ll certainly be back.

14. I’m really loving the theme/design of your web site. Do you ever run into any web browser compatibility problems?
    A small number of my blog readers have complained about my site not working correctly in Explorer but
    looks great in Safari. Do you have any tips to help fix this issue?

15. With havin so much content and articles do you ever run into
    any problems of plagorism or copyright violation? My site has a lot of exclusive content
    I’ve either authored myself or outsourced but it appears
    a lot of it is popping it up all over the web without my agreement.
    Do you know any methods to help prevent content from being ripped off?

I’d truly appreciate it.

16. It’s very effortless to find out any matter on net as compared to books, as I found this paragraph at this
    web site.

17. I am very new to website design as I have no prior experience and know little HTML. I simply need to know what the best software is to purchase to develop blog sites. I have downloaded CS5 Style Costs with Dreamweaver and also Photoshop, yet I recognize this is a little innovative for me and pricey!!!. Does any individual have tips of software program or methods to develop blogs and internet sites quickly and inexpensive?. THANKS!.

18. Helpful information. Lucky me I discovered your website by chance, and
    I am surprised why this coincidence did not came about earlier!
    I bookmarked it.

19. Nice weblog here! Additionally your site lots up very fast!
    What host are you the use of? Can I get your associate link for your
    host? I wish my site loaded up as quickly as yours lol

20. Wow that was strange. I just wrote an really long comment but after I clicked submit my comment didn’t appear.
    Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyways,
    just wanted to say great blog!

21. We stumbled over here by a different web page
    and thought I might check things out. I like what I see so i am just following you.
    Look forward to exploring your web page for a second time.

22. I quite like reading an article that can make people think.
    Also, thanks for permitting me to comment!

23. It’s truly very complicated in this busy life to listen news on Television, so I simply
    use internet for that reason, and get the most up-to-date information.

24. We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your website offered us with valuable information to work on.
    You’ve done an impressive job and our entire community will be thankful to
    you.

25. Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I’ve truly enjoyed surfing
    around your blog posts. After all I’ll be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!

26. Howdy I am so excited I found your web site, I really found
    you by mistake, while I was researching on Yahoo for something else, Regardless I am here now and would just like
    to say thanks a lot for a remarkable post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don’t have
    time to browse it all at the minute but I have bookmarked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read
    a great deal more, Please do keep up the awesome job.

27. This design is incredible! You most certainly know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job.
    I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

28. I do believe all the concepts you have offered to your post.
    They are very convincing and can definitely work.

Still, the posts are too short for beginners. May just
    you please extend them a bit from subsequent time? Thank you for
    the post.

29. Howdy! I could have sworn I’ve been to your blog before but after browsing through a
    few of the articles I realized it’s new to me.
    Nonetheless, I’m certainly happy I found it and I’ll be book-marking it and checking back frequently!

30. Hello! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I genuinely
    enjoy reading through your posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that
    go over the same topics? Thanks a ton!

31. Good post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon on a
    daily basis. It will always be interesting to read
    articles from other authors and use a little something from other websites.

32. Whats up very nice blog!! Man .. Excellent .. Amazing
    .. I will bookmark your web site and take the feeds additionally?
    I am satisfied to find so many helpful info here in the post,
    we want develop more techniques on this regard, thank you for sharing.
    . . . . .

33. I know this site offers quality dependent articles or reviews
    and other information, is there any other site
    which gives such data in quality?

34. Link exchange is nothing else but it is simply placing the other person’s webpage link on your page at suitable
    place and other person will also do same in favor of you.

35. Hey There. I found your blog using msn. This is a really well written article.
    I will make sure to bookmark it and come back to read more of
    your useful information. Thanks for the post. I will certainly comeback.

36. I absolutely love your blog and find many of your post’s
    to be exactly I’m looking for. Do you offer guest writers to write content for yourself?
    I wouldn’t mind composing a post or elaborating on some
    of the subjects you write in relation to here. Again,
    awesome website!

37. It’s a pity you don’t have a donate button! I’d definitely
    donate to this outstanding blog! I guess for now i’ll settle for
    bookmarking and adding your RSS feed to my Google account.
    I look forward to brand new updates and will talk about this site with my Facebook group.
    Talk soon!

38. It’s very trouble-free to find out any topic on net as compared to textbooks, as I found this post at this
    site.

39. This web site definitely has all of the information and
    facts I needed about this subject and didn’t know who to ask.

40. Hi there! I could have sworn I’ve been to this site before but after browsing through some of
    the post I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely
    happy I found it and I’ll be bookmarking and checking back frequently!

41. An impressive share! I have just forwarded this onto a coworker who
    was conducting a little research on this. And he actually bought me dinner simply because I
    stumbled upon it for him… lol. So let me reword
    this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending some
    time to talk about this matter here on your website.

42. What’s up it’s me, I am also visiting this website on a regular basis, this
    web site is genuinely good and the viewers are really sharing good
    thoughts.

43. Thanks for the auspicious writeup. It in truth used to be a entertainment account it.
    Look advanced to far added agreeable from you! By the way,
    how can we keep up a correspondence?

44. Hi there mates, its great piece of writing concerning teachingand completely explained, keep it
    up all the time.

45. We’re a group of volunteers and opening a new scheme in our
    community. Your web site provided us with valuable information to work on. You have
    done an impressive job and our whole community
    will be thankful to you.

46. Hi there just wanted to give you a quick heads up.
    The words in your content seem to be running off the screen in Ie.
    I’m not sure if this is a formatting issue or something to do with browser compatibility but I figured I’d post to let you know.
    The design look great though! Hope you get the issue fixed soon. Kudos

47. Hi there! I understand this is sort of off-topic however I
    needed to ask. Does running a well-established website such as
    yours take a massive amount work? I am brand new
    to running a blog however I do write in my diary on a daily basis.
    I’d like to start a blog so I can share my personal experience and views online.
    Please let me know if you have any ideas or tips for brand new
    aspiring bloggers. Thankyou!

48. Do you have a spam problem on this site; I also am a
    blogger, and I was curious about your situation; many of us have created some nice procedures and we are looking to trade methods with other folks,
    why not shoot me an email if interested.

49. Hey I know this is off topic but I was wondering if you
    knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my
    newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have
    some experience with something like this. Please let me know
    if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

50. This article will help the internet users for building up new blog or even a weblog from start to end.

51. great submit, very informative. I ponder why the opposite
    specialists of this sector don’t understand this. You must proceed your
    writing. I’m sure, you have a huge readers’
    base already!

52. Sweet blog! I found it while surfing around on Yahoo News.

Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!

Cheers

53. I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really nice, keep it up!
    I’ll go ahead and bookmark your site to come back later.
    Cheers

54. I think this is one of the most vital information for me.

And i’m glad reading your article. But wanna remark on some general things, The website style is
    great, the articles is really great : D. Good job, cheers

55. Thanks for the auspicious writeup. It actually was a
    entertainment account it. Glance complex to more
    introduced agreeable from you! By the way, how could we be in contact?

56. Ahaa, its fastidious discussion about this paragraph here at this web site, I have read all that,
    so at this time me also commenting here.

57. If you are going for most excellent contents like myself, simply go to see this
    web page every day as it provides feature contents, thanks

58. We are a bunch of volunteers and starting a brand new scheme in our community.
    Your site provided us with useful information to work on. You have done a formidable job and our
    whole neighborhood shall be grateful to you.

59. I’ve been surfing online more than 4 hours today, yet I never
    found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me.
    In my view, if all webmasters and bloggers made
    good content as you did, the web will be much more useful
    than ever before.

60. Hey there would you mind letting me know which hosting company you’re using?
    I’ve loaded your blog in 3 completely different web browsers and I
    must say this blog loads a lot faster then most. Can you recommend a good
    internet hosting provider at a fair price? Many
    thanks, I appreciate it!

61. Hey! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to take a look.
    I’m definitely enjoying the information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Exceptional blog and superb design and style.

62. Its like you read my thoughts! You seem to understand so much about this, like you wrote the ebook in it or something.
    I think that you just could do with a few p.c. to force the message house a
    bit, however other than that, that is wonderful blog.
    A great read. I will certainly be back.

63. I have learn a few just right stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting.
    I wonder how so much attempt you place to make this kind of great informative web site.

64. Have you ever thought about creating an e-book or guest authoring on other blogs?
    I have a blog based on the same topics you discuss and would love to have you share
    some stories/information. I know my viewers would enjoy your work.
    If you are even remotely interested, feel free to shoot
    me an email.

65. I loved as much as you will receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored subject matter
    stylish. nonetheless, you command get got an impatience over that you
    wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly a lot often inside
    case you shield this increase.

66. I currently am running 2 blogs, one is for style & growth and also I have a pagerank of 4 on it and also I have loads of excellent write-ups. And I have one more blog where I have rants, health and wellness pointers and photography … Should I combine them or should I maintain it seperate?.

67. Everyone loves what you guys are usually up too. This type of
    clever work and reporting! Keep up the superb works
    guys I’ve added you guys to my own blogroll.

68. I do not know if it’s just me or if perhaps everybody else experiencing issues with your blog.
    It seems like some of the written text on your posts are running off the screen. Can someone else please
    comment and let me know if this is happening to them too?

This may be a issue with my browser because I’ve had this happen previously.
    Kudos

69. Hmm is anyone else having problems with the pictures on this blog loading?
    I’m trying to find out if its a problem on my end or if it’s the
    blog. Any responses would be greatly appreciated.

70. hello!,I love your writing very a lot! share we keep in touch extra about your post on AOL?
    I need a specialist on this house to solve my problem.
    May be that’s you! Taking a look forward to see you.

71. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I
    could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some
    time and was hoping maybe you would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything. I truly enjoy
    reading your blog and I look forward to your new updates.

72. Hey There. I discovered your weblog the usage of msn.
    This is a very smartly written article. I will make sure to bookmark it and return to
    read extra of your helpful info. Thanks for the post.
    I will certainly return.

73. you’re really a just right webmaster. The
    web site loading velocity is incredible. It seems that you are doing any distinctive trick.

Furthermore, The contents are masterpiece. you have performed a
    wonderful task in this topic!

74. I’m not sure where you’re getting your information, but great topic.

I needs to spend some time learning much more or understanding more.
    Thanks for fantastic information I was looking for this info for my mission.

75. I blog frequently and I truly thank you for your information. Your article has truly peaked my interest.
    I am going to bookmark your website and keep checking for
    new details about once per week. I subscribed to your Feed too.

76. What’s up, of course this paragraph is really fastidious
    and I have learned lot of things from it about blogging.
    thanks.

77. Greetings! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers
    and starting a new project in a community in the same
    niche. Your blog provided us valuable information to work on. You
    have done a marvellous job!

78. Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you, However I am experiencing issues with your RSS.
    I don’t know the reason why I am unable to subscribe to it.
    Is there anyone else getting similar RSS problems? Anybody who knows the solution can you kindly respond?
    Thanks!!

79. If someone like Julia Roberts or Natalie Portman had an individual blog where they uploaded photos of their trips or something, would certainly you still take them seriously as actors? Do you assume stars with personal blogs are less legitimate as well as taken less seriously than those that don’t? Additionally, would certainly you visit their blogs to see what they depend on?.

80. Hi Dear, are you truly visiting this website on a regular basis, if so
    after that you will absolutely take nice know-how.

81. Valuable info. Lucky me I discovered your site accidentally, and I am stunned
    why this twist of fate didn’t came about in advance! I
    bookmarked it.

82. It’s a pity you don’t have a donate button! I’d definitely donate to this fantastic
    blog! I guess for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google
    account. I look forward to fresh updates and will talk about this site with my Facebook group.
    Talk soon!

83. Have you ever thought about adding a little bit
    more than just your articles? I mean, what you say is valuable and everything.

However think of if you added some great graphics or videos to give your posts more, «pop»!
    Your content is excellent but with images and videos, this blog could certainly be one of the best
    in its field. Fantastic blog!

84. I have learn several good stuff here. Definitely
    value bookmarking for revisiting. I wonder how so much effort you place to
    make this sort of magnificent informative website.

85. Appreciating the commitment you put into your site and
    in depth information you provide. It’s nice to come across a blog
    every once in a while that isn’t the same outdated rehashed information.
    Great read! I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

86. After study a couple of of the blog posts on your website now, and I really like your manner of blogging. I bookmarked it to my bookmark website list and can be checking back soon. Pls try my website online as properly and let me know what you think.

87. I am about to begin a blog. In addition to lots of various other hopeful’s, I hope to ultimately generate income off it. I noticed a lot of websites do not enable you to earn money of google advertisement feeling and also things like that. What are some websites I can begin my blog on that will allow this given that it appears to be one of the most rewarding means to generate income off a blog?.