В металло-карбеноидах чем больше катион щелочного металла, тем стабильнее молекула

Рис 1. Иллюстрация к обсуждаемой статье, выведенная на обложку журнала Agewandte Chemie International Edition и приуроченная к Чемпионату Европы по футболу. Футболист с надписью Na/K (натрий и калий) выбивает из молекулы карбеноида мяч с надписью Li — литий. Смена лития на натрий или калий делает необычную молекулы карбеноида стабильной, вопреки интуиции.

Металло-карбеноиды — необычные и очень нестабильные молекулы, которые тем не менее важны для многих реакций в органическом синтезе. До недавнего времени не было известно ни одной такой молекулы, стабильной при комнатной температуре и с расшифрованной молекулярной структурой. В новой работе группы из Вюрцбурга (Германия) исследователям удалось выделить и охарактеризовать сразу три карбеноида с разными щелочными металлами. Оказалось, что, вопреки установившейся металлоорганической парадигме, карбеноиды с более тяжелыми щелочными металлами натрием и калием более стабильны, чем с литием. Авторы предложили объяснение необычному феномену и продемонстрировали его использование в синтезе карбеновых комплексов палладия.

Известная всем поваренная соль NaCl — это ионное соединение между щелочным металлом (натрием) и галогеном (хлором). Ионные связи — одни из наиболее крепких в химии, и самые крепкие ионные связи — именно между щелочными металлами (литий Li, натрий Na, калий K и т. д.) и галогенами (фтор F, хлор Cl, бром Br и т. д.). Чем тяжелее металл и легче галоген — тем связь сильнее (например, из приведенных выше самая прочная пара — это KF, фторид калия). В таких ионных парах щелочной металл отдает один электрон галогену, получается щелочной металл с зарядом плюс (катион) и галоген с зарядом минус (анион).

Ионная связь очень крепкая, и если спланировать химическую реакцию так, чтобы среди ее продуктов получалась соль, то эта реакция скорее всего будет энергетически выгодна и пройдет на ура. В органической химии одна из основных задач — получение связи углерод–углерод (C–C), ведь углерод — основа жизни, ключевой элемент в биомолекулах. На заре органической химии исследователи готовили одни соединения углеводородов с галогенами, другие — с щелочными металлами и потом пытались слить одни с другими в надежде, что выделится соль и получится связь С–С.

Получить cоединения углеводородов с галогенами оказалось относительно несложно. Пожалуй, самое известное широкой публике — хлороформ СНСl3 — было получено аж в начале XIX века. Соединения углеводородов с щелочными металлами (карбанионы) научились делать только через 100 лет после хлороформа — в начале XX века. Тогда же было сформулировано правило: чем больше (тяжелее) щелочной металл (Li

Рис. 3. Известные изолированные карбеноиды (1, 3, 4), и их кремневый аналог — силиленоид (2). Ph — фенил, Et2O — диэтиловый эфир, THF — тетрагидрофуран (ТГФ) — циклический эфир, пунктиром обозначается сольватирующая связь с ионом. Сольватирующую связь могут создавать как молекулы растворителя, так и атомы внутри молекулы карбеноида (например, атомы серы в карбеноиде 3). Рисунки из обсуждаемой статьи в Agewandte Chemie International Edition и из статьи G. Molev et al., 2006. Synthesis, molecular structure, and reactivity of the isolable silylenoid with a tricoordinate silicon

В силиленоиде на атоме кремния одновременно сидят атомы фтора и лития. К большому сюрпризу исследователей, рентгеноструктура силиленоида показала, что литий с кремния перескочил на фтор, будто соль LiF вот-вот готова элиминировать. И, наконец, в 2007 году группа Лe-Флош из Палезо впервые опубликовала сведения о карбеноиде, стабильном при комнатной температуре (T. Cantat et al., 2007. From a stable dianion to a stable carbenoid). Стабилизация была достигнута путем использования специальных заместителей с фосфором и серой. Этот карбеноид — разделенная ионная пара, литий отошел от углерода и связан сольватирующей связью с атомами серы и двумя молекулами эфира (молекула 3 на рис. 3).

Однако с одной молекулой много каши не сваришь. Чтобы понять природу стабильных карбеноидов, разобраться, что полезного с ними можно сделать, нужны были новые — подобные, но иные — молекулы. И вот теперь группа Гесснер из Вюрцбурга опубликовала работу, в которой были синтезированы сразу три новых карбеноида: с литием, натрием и калием на атоме углерода с хлором. Один из заместителей углерода сернофосфорный, как у Ле-Флош, а второй — кремневый, (почти) как у Апелоига (молекула 4 на рис. 3).

Сразу после синтеза исследователям стало понятно, что они столкнулись с чем-то неожиданным. Литиевый карбеноид (4–Li) оказался нестабильным выше 0°C, в то время как натриевый (4–Na) и калиевый (4–K) аналоги оставались стабильными до 30°C. 4–Li выделить и кристаллизовать не удалось, но кристаллические структуры 4–Na и 4–K были расшифрованы (рис. 4, А и В). Получается, что карбеноиды ведут себя обратным образом, нежели карбанионы: чем больше катион и полярнее связь с углеродом, тем стабильнее молекула! Чтобы найти дополнительное подтверждение такому наблюдению, авторы решили проверить его на литиевом карбеноиде, добавив к нему краун-эфир. Kраун-эфир полностью сольватирует катион, создавая разделенную ионную пару и тем самым поляризуя связь. Догадка подтвердилась: более поляризованный литиевый карбеноид с краун-эфиром сохранял стабильность до 20°C, что позволило его кристаллизовать и расшифровать молекулярную структуру (рис. 4, С).

Рис. 4. Молекулярные структуры карбеноидов, расшифрованные рентгенокристаллографией. А — натриевый карбеноид 4–Na. Мономерная структура. Атом натрия отошел от углерода и находится в контакте с хлором, серой и тремя молекулами тетрагидрофурана (ТГФ). B — калиевый карбеноид 4–K. Димерная структура. Калий контактирует с хлором, серой, молекулой ТГФ и фенильным кольцом кремневого заместителя (но не с карбеноидным углеродом). C — литиевый карбеноид, сольватированный краун-эфиром 4–Li(12–crown–4)2. Мономер — разделенная ионная пара. Рисунок из обсуждаемой статьи в Agewandte Chemie International Edition

Проанализировав полученные структуры и использовав квантомеханические расчеты, авторы предложили возможное объяснение наблюдаемому феномену. Как упоминалось выше, при поляризации связи металл–углерод углерод получает избыток отрицательного заряда. В обычном карбанионе избыток отрицательного заряда сбросить некуда, и молекула становится более реактивной (менее стабильной). Однако в карбеноиде это приводит к тому, что избыток заряда переходит на галоген. Полярность связи галоген–углерод снижается, и молекуле в целом так «комфортнее», то есть стабильность молекулы растет, и элиминация соли затрудняется.

Также авторы предложили, как можно использовать их открытие. Чем молекула стабильнее, тем она селективнее реагирует (производит меньше побочных продуктов). Чтобы проверить стабильные карбеноиды в действии, молекулы 4–Li, 4–Li(12–crown–4)2, 4–Na и 4–K были прореагированы с тетрафосфиновым комплексом палладия Pd(PPh3)4 для получения карбенового комплекса 5 (рис. 5).

Карбеновые комплексы переходных металлов — очень важные молекулы, среди которых многие используются в индустрии в качестве катализаторов. Так, например, за открытие метатезиса олефинов, катализируемого карбеновыми комплексами некоторых переходных металлов (молибдена, вольфрама и рутения), в 2005 году Роберту Граббсу и Ричарду Шроку вручили Нобелевскую премию. Карбеновые комплексы редко получаются напрямую реакцией нестабильного карбена с металлом, часто приходится прибегать к синтетическим ухищрениям. Поэтому реакция на рис. 5 представляет особый интерес.

Рис. 5. Реакция карбеноидов (4–М, где М = Li, Na, K) с тетрафосфиновым комплексом палладия Pd(PPh3)4 с получением карбенового комплекса 5. Формально, в результате реакции с карбеноида элиминирует соль, получившийся карбен привязывается к палладию вместо трех молекул фосфина PPh3. Атом серы тоже привязывается к палладию. Термин «формально» употреблен здесь потому, что досконально механизм реакции не исследовался и, возможно, она идет в другом порядке или с дополнительными промежуточными стадиями. Рисунок из обсуждаемой статьи в Agewandte Chemie International Edition

Анализ продуктов показал, что в реакции с 4–Li получается лишь 47% комплекса 5 (остальные 53% — побочные продукты). Из 4–Li(12–crown–4)2 получается 93% желаемого продукта, а из 4–Na и 4–K выход продукта 5 составил более 99%. Это дополнительное подтверждение стабилизации карбеноидов более тяжелыми щелочными металлами.

С публикацией этой работы стало понятно, почему так тяжело было стабилизировать карбеноиды. Просто химики руководствовались логикой, которая верна для карбанионов: пытаясь выделить литиевые карбеноиды, не обращали внимание на калиевые и натриевые аналоги, которые, оказывается, более стабильны.

Источник: elementy.ru

1. I just want to tell you that I’m all new to blogging and seriously liked you’re blog. Probably I’m want to bookmark your site . You actually come with awesome well written articles. Thanks a lot for sharing with us your blog.

2. Intimately, the post is actually the sweetest on that worthw hile topic. I harmonise with your conclusions and will certainly eagerly look forward to your incoming updates. Saying thanks definitely will not simply be sufficient, for the extraordinary clarity in your writing. I will certainly perfect away grab your rss feed to stay informed of any updates. Solid work and much success in your business dealings!

3. I have a blogger blog with a custom domain set up. I want to export it to a hosted wordpress blog. Some of my posts have good ranks with google and I don’t want to mess that up. My new WP blog will be the .net of my custom blogger domain so the permalinks will technically change if I import the old posts…any ideas how to get around this?.

4. Thank you for sharing superb informations. Your web site is so cool. I am impressed by the details that you have on this blog. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this website page, will come back for more articles. You, my friend, ROCK! I found simply the info I already searched all over the place and simply couldn’t come across. What a great website.

5. Excellent read, I just passed this onto a friend who was doing some research on that. And he actually bought me lunch because I found it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch!

6. I just want to mention I am just beginner to blogs and actually savored this web site. Most likely I’m likely to bookmark your website . You absolutely come with fantastic posts. With thanks for sharing your blog site.

7. whoah this weblog is great i love studying your posts. Keep up the good work! You know, a lot of persons are hunting round for this information, you could help them greatly.

8. I simply had to appreciate you yet again. I am not sure what I would’ve carried out in the absence of these tips provided by you regarding such a question. It has been a horrifying dilemma in my view, but being able to view the very specialised form you handled it forced me to cry with gladness. Now i am happier for your advice and as well , expect you find out what a powerful job that you’re carrying out educating men and women via your blog post. I am sure you’ve never come across all of us.

9. Hello my family member! I want to say that this article is amazing, nice written and include almost all significant infos. I would like to see more posts like this .

10. I have a blog made with Blogger and it has Blogger logos at the top.. I’ve seen Blogger blogs without them, and it makes them a lot cooler..

11. I just need to know how to get a website started. I want to make a fan site for a new band. I know that I have to pay for a domain, but I’m confused about how to purchase & build a website. Help please? Thanks in advance! (:. Thanks everyone! (:.

12. I simply want to tell you that I am just beginner to blogging and certainly liked this blog site. Probably I’m going to bookmark your blog post . You amazingly have great stories. Thanks a lot for sharing your web page.

13. Hello my family member! I wish to say that this post is awesome, nice written and come with approximately all vital infos. I would like to look extra posts like this .

14. I do trust all of the ideas you have offered for your post. They are really convincing and can certainly work. Still, the posts are very brief for beginners. May just you please lengthen them a bit from next time? Thank you for the post.

15. Thank you for making the sincere try to explain this. I think very robust about it and wish to be told more. If it’s OK, as you reach extra extensive wisdom, could you mind adding more posts similar to this one with additional info? It would be extremely helpful and helpful for me and my colleagues.

16. Wow, incredible blog structure! How long have you been blogging for? you made running a blog glance easy. The entire glance of your web site is magnificent, as smartly as the content!

17. I would like to thank you for the efforts you have put in writing this website. I am hoping the same high-grade blog post from you in the upcoming as well. In fact your creative writing abilities has inspired me to get my own website now. Really the blogging is spreading its wings fast. Your write up is a good example of it.

18. On my good friend’s blog sites they have actually included me on their blog site rolls, however mine constantly sits at the end of the checklist and does not list when I upload like it does for others. Is this a setting that I require to alter or is this a choice that they have made?.

19. Every code I attempt either leaves a massive gap at the top of the web page, or at the bottom of the page. Its certainly that code causing it. I have actually tried so many codes attempting to hide the blog sites & extended network, but they all leave a white void either at the top or near the bottom. Any individual obtained one that does not create the white void? Or exactly how to remove the white gap?.

20. Exactly how do I start a blog site under a pen-name and maintain my anonymity. Just how do you then get routine viewers?

21. Spot on with this write-up, I seriously think this web site needs far more attention. I’ll probably be back again to see more,
    thanks for the information!

22. It is the best time to make some plans for the future and it is time to be
    happy. I’ve read this put up and if I may I desire to suggest you
    few fascinating things or advice. Perhaps you could write next articles regarding this
    article. I wish to learn more issues approximately it!

23. excellent post, very informative. I wonder why the other
    experts of this sector do not realize this.

You must proceed your writing. I’m sure, you have a great readers’ base
    already!

24. Excellent post however , I was wanting to know if you could write a litte more
    on this subject? I’d be very thankful if you could elaborate
    a little bit further. Many thanks!

25. We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community.

Your website provided us with valuable info to work
    on. You’ve done a formidable job and our whole community will be grateful to you.

26. I got 2 networked blog setting of a solitary blog site in facebook. I wish to delete of them. Exists any way to delete just one networked blog keeping the one more as it is?.

27. If you are going for finest contents like myself, simply pay a visit this web
    page everyday since it presents feature contents, thanks

28. I’m gone to tell my little brother, that he
    should also visit this webpage on regular basis to take updated from hottest information.

29. Your style is really unique compared to other people I have read stuff from.

I appreciate you for posting when you have the
    opportunity, Guess I’ll just book mark this site.

30. Thanks for another excellent article. The place else may just anybody get that type of info in such an ideal approach of writing?
    I’ve a presentation next week, and I am at the look for such
    info.

31. Ahaa, its fastidious dialogue on the topic of this piece of writing at
    this place at this web site, I have read all that, so now me also commenting here.

32. I am transforming organizing companies and also wish to relocate my WordPress Blogs over. Does anybody know of a very easy means to achieve this?.

33. After looking over a number of the blog articles on your blog, I truly appreciate your technique of blogging.

I bookmarked it to my bookmark site list and will be checking back soon. Please
    check out my website too and let me know how you
    feel.

34. A person said that you needed to acquire a domain name, or your blogs weren’t seen by everyone, is that real? Do you recognize what a domain is? OTHERWISE do not address please.

35. Attractive component to content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to claim
    that I acquire actually enjoyed account your blog posts. Any way I’ll be subscribing on your augment and even I achievement you access persistently fast.

36. Excellent goods from you, man. I have bear in mind your stuff prior to
    and you are just too excellent. I actually like what you’ve obtained here, really like
    what you are saying and the best way wherein you say it.
    You’re making it entertaining and you still care for to stay it smart.
    I cant wait to read far more from you. That is actually a tremendous website.

37. I am impressed by the quality of information on this website. There are a lot of good resources here. I am sure I will visit this place again soon.

38. Its not my first time to go to see this web page, i am visiting this site dailly and take fastidious facts from
    here every day.

39. I read this piece of writing completely regarding the resemblance of
    newest and earlier technologies, it’s remarkable article.

40. Hi, I do think this is a great site. I stumbledupon it
    😉 I will revisit yet again since i have saved as a favorite it.

Money and freedom is the best way to change, may you be rich and
    continue to guide others.

41. I am curious to find out what blog platform you’re using?
    I’m having some minor security problems with my latest blog and I would
    like to find something more risk-free. Do you have any solutions?

42. Hey terrific blog! Does running a blog such as this take a great deal
    of work? I’ve very little understanding of computer programming however I was
    hoping to start my own blog in the near future. Anyhow,
    if you have any recommendations or techniques for new blog
    owners please share. I know this is off topic nevertheless
    I just wanted to ask. Many thanks!

43. It’s going to be finish of mine day, but before
    ending I am reading this wonderful piece of writing to increase my experience.

44. I loved as much as you will receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering the following.
    unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase.

45. Magnificent goods from you, man. I have understand your stuff previous
    to and you’re just too great. I really like what you have acquired here, really like what you are stating and the
    way in which you say it. You make it entertaining and you still
    take care of to keep it sensible. I can’t wait
    to read much more from you. This is actually a terrific website.

46. Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging for?

you make blogging look easy. The overall look of your web site
    is excellent, let alone the content!

47. Having read this I thought it was extremely enlightening.
    I appreciate you spending some time and effort
    to put this short article together. I once again find myself personally spending
    way too much time both reading and leaving comments.
    But so what, it was still worthwhile!

48. So, if you do not like the outcome you foresee based on your card reading, what can you do to make it positive? Turn the cards face up, sort through them until you find the one you really like. Want the lovers to be your outcome? Well then, take the lovers card. Magnetize yourself to it. Don’t treat it as an impossibility. Treat it as an eventuality. Do this though- let go of an expectation of how this will manifest. You may not know. You may not be able to know. But that doesn’t mean it is not possible.

49. Appreciating the persistence you put into your website
    and in depth information you provide. It’s good to come across
    a blog every once in a while that isn’t the same old rehashed material.

Wonderful read! I’ve bookmarked your site and I’m adding your RSS feeds
    to my Google account.

50. Hi! Quick question that’s totally off topic. Do you know how to make your site mobile friendly?
    My site looks weird when browsing from my apple iphone.
    I’m trying to find a theme or plugin that might be
    able to correct this problem. If you have any suggestions,
    please share. Many thanks!

51. Spot on with this write-up, I absolutely think this site needs far more attention. I’ll probably be back again to see more, thanks for the info!

52. I every time emailed this website post page to all my contacts, as if like to
    read it afterward my friends will too.

53. I visited various web pages but the audio feature for audio songs current at this website is really marvelous.

54. This is really interesting, You are a very skilled blogger.

I have joined your rss feed and look forward to seeking more of your fantastic post.

Also, I have shared your site in my social networks!

55. For latest information you have to visit the web and on the
    web I found this web site as a finest web site for newest updates.

56. Excellent beat ! I would like to apprentice even as
    you amend your website, how could i subscribe for a blog website?
    The account aided me a applicable deal. I have been tiny bit familiar
    of this your broadcast provided shiny clear idea

57. I like the valuable information you provide in your articles.
    I will bookmark your weblog and check again here frequently.
    I’m quite sure I will learn many new stuff right here! Best of luck for the next!

58. Do you have a spam issue on this site; I also am a blogger,
    and I was wondering your situation; many of us
    have created some nice procedures and we are looking
    to trade solutions with others, be sure to shoot me an email if interested.

59. I’m a young adult as well as I heard that you can really get paid for points such as this. I’m experienced with computer systems as well as have excellent literary works abilities and also I’m sure I can compose effective blogs/articles … On a various (sort of) subject, would I be able to sign up with affiliate programs?.

60. If some one desires expert view about blogging and site-building
    after that i recommend him/her to pay a quick visit this web site, Keep up
    the fastidious job.

61. Hi there every one, here every one is sharing these
    kinds of familiarity, so it’s good to read this website, and I used
    to go to see this webpage everyday.

62. If you desire to grow your knowledge just keep visiting this
    website and be updated with the hottest gossip posted here.

63. Right here is the perfect web site for anyone who would like
    to understand this topic. You realize a whole lot its almost tough to argue with you (not that I
    really will need to…HaHa). You definitely put a fresh spin on a subject which has been written about for
    decades. Wonderful stuff, just wonderful!

64. Terrific article! That is the type of info that should be shared around the
    net. Shame on Google for now not positioning this put up upper!
    Come on over and consult with my web site . Thanks =)

65. I have been exploring for a little for any high quality articles or
    blog posts in this kind of space . Exploring in Yahoo I
    ultimately stumbled upon this website. Studying this information So i’m glad to
    express that I have an incredibly excellent uncanny feeling
    I came upon exactly what I needed. I most undoubtedly will make certain to don?t disregard this
    site and give it a look regularly.

66. I loved as much as you will receive carried
    out right here. The sketch is attractive, your authored material
    stylish. nonetheless, you command get got an impatience over
    that you wish be delivering the following. unwell unquestionably
    come more formerly again as exactly the same nearly a lot often inside
    case you shield this hike.

67. Good day! Would you mind if I share your blog with my twitter group?
    There’s a lot of people that I think would really enjoy your content.
    Please let me know. Thank you

68. Howdy! I’m at work browsing your blog from my new apple iphone!

Just wanted to say I love reading through your blog and look forward
    to all your posts! Keep up the fantastic work!

69. Hello There. I discovered your blog the usage of msn. This is a really neatly written article.
    I will make sure to bookmark it and come back to read extra of your helpful info.

Thanks for the post. I’ll definitely comeback.

70. Thankfulness to my father who shared with me regarding this blog,
    this webpage is actually amazing.

71. Hello, i think that i noticed you visited my site thus i came to
    return the desire?.I’m trying to in finding issues to enhance my web site!I
    suppose its ok to make use of a few of your concepts!!

72. Very good blog! Do you have any tips and hints for aspiring writers?
    I’m planning to start my own blog soon but I’m a little lost on everything.
    Would you suggest starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so
    many options out there that I’m completely overwhelmed ..
    Any ideas? Thanks!

73. Hey! Would you mind if I share your blog with my facebook group?
    There’s a lot of people that I think would really appreciate your
    content. Please let me know. Thanks

74. Howdy! Do you use Twitter? I’d like to follow you if that
    would be okay. I’m absolutely enjoying your blog and look forward to new posts.

75. Hi there! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers?

My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing several weeks of hard
    work due to no backup. Do you have any solutions to stop hackers?

76. Thank you for the good writeup. It if truth be told used
    to be a leisure account it. Glance complex to far introduced agreeable from you!
    However, how can we communicate?

77. Thanks for ones marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you may be a great
    author. I will make sure to bookmark your blog and may come back in the future.
    I want to encourage you to continue your great writing, have a nice afternoon!

78. Just desire to say your article is as astounding.
    The clarity for your submit is simply cool and that i could assume you’re an expert
    in this subject. Well together with your permission let me to grasp your
    feed to stay updated with impending post. Thanks
    a million and please carry on the rewarding work.

79. I blog frequently and I really appreciate
    your content. The article has really peaked my interest.

I am going to book mark your website and keep checking for new
    details about once per week. I opted in for your Feed as well.

80. I’m no longer positive the place you are getting your information, however good topic.
    I needs to spend some time studying much more or figuring out more.
    Thanks for wonderful information I was searching for this info for
    my mission.

81. Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this write-up and the rest of the website is extremely good.

82. I was very happy to find this website. I wanted to thank you for
    your time for this fantastic read!! I definitely really liked
    every little bit of it and I have you book marked to see new stuff
    in your website.

83. Attractive section of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I get actually enjoyed account your blog posts.

Anyway I’ll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently rapidly.

84. Are there any kind of excellent poetry sites that you know of to make sure that I can have an account that has great deals of room to kind out stories/poems on? Or do you know of any type of creating sites at all that I could upload blogs on, kind of like having an entire internet site to myself?.

85. My programmer is trying to persuade me to move
    to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.
    But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on several websites for about a year and am
    nervous about switching to another platform.
    I have heard very good things about blogengine.net.

Is there a way I can import all my wordpress posts into it?
    Any help would be greatly appreciated!

86. I am requesting my mother. She doesn’t necessarily wish to generate income off them, her objective is to use her blog site (when popular) and utilize it as recommendations to possibly help her get a newspaper article. She has a title for one called «Solution to Life’s Troubles». Where can she post blog sites as well as they end up being preferred? She published it already on WordPress but there are 3 million people publishing blogs hers gets shed in the mix. Any type of tips?.

87. I needed to thank you for this wonderful read!! I absolutely enjoyed every little bit of it.
    I have you saved as a favorite to look at new things you post…

88. Hey there! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results.

If you know of any please share. Appreciate it!

89. I am really impressed with your writing skills as well
    as with the layout on your blog. Is this a paid theme
    or did you customize it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it is rare to see a great blog like this
    one these days.

90. Very quickly this site will be famous among all blogging and
    site-building users, due to it’s pleasant articles or reviews

91. Please let me know if you’re looking for a writer for your weblog.

You have some really good posts and I think I would be a good asset.
    If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some content for your blog in exchange
    for a link back to mine. Please send me an email if interested.
    Regards!

92. Wow, marvelous blog format! How lengthy have you been blogging for?
    you make running a blog look easy. The full glance of your
    website is wonderful, as smartly as the content!

93. I’m a teenager and also I heard that you can in fact get paid for points similar to this. I’m experienced with computers and also have good literary works abilities and also I make sure I can create successful blogs/articles … On a various (kind of) topic, would certainly I have the ability to join affiliate programs?.

94. There are very a great deal of details prefer that to take into consideration. That’s a great indicate bring up. I provde the thoughts above as general inspiration but clearly you can find questions just like the one you retrieve the spot that the most significant factor will likely be working in honest excellent faith. I don?t determine if guidelines have emerged about things like that, but Almost certainly that your chosen job is clearly identified as a good game. Both little ones feel the impact of just a moment’s pleasure, for the rest of their lives.

95. I wish to begin a blog site where I can speak with individuals and have them respond to my blogs. Not myspace or facebook. I attempted blogger yet the only blogs I might discover had to do with global warming and also guns. I desire some where that I can open up an account as well as claim what I really feel and also people respond to my blog sites as well as I can respond to theres. If any person might help me that would be fantastic!.

96. I require to earn a little money as well as I am a really opinionated person so I seem like composing blogs would be a great start to making some extra cash. I am a full time college student and also I additionally have a $20 hour a week task however I am still having issues making ends meet. Many thanks for any type of assistance!.

97. I was suggested this website by my cousin. I am no longer positive whether or not this put up is written through him as
    nobody else realize such designated about my trouble.

You’re incredible! Thanks!